Isnin, 16 Mac 2015

Mesej Terkini Mujahidin asal Malaysia


Assalamualaikum,hari ni kecoh pasal Harun Din menghentam Daulah Islamiah dlm surat khabar rasmi Pas iaitu Harakah.So apa yg akan aku bincang ni menimbulkan rasa yg berbeza dikalangan sahabat.Takpe ambik yg baik sebagi pedoman krn diakhirat kelak kita akan dipertanggung jawabkan dgn apa yg kita telah lakukan.
 
Berbulan aku pikir dan aku berjanji kpd sahabat2 di Malaysia utk buat posting ini bagi menerangkan perkara ni.Bukan apa aku takut mengeruhkan lagi keadaan dan membangunkan fitnah yg sedia terjaga,kerana kata2 atau perbuatan terorist mcm aku ni mmg dah ada yg tunggu nak spin utk dijadikan fitnah.Lagipon aku rasa kalau aku dah sampai sana aku dah x de peluang nak ckp benda2 mcm ni.

Aku nak tanya ada ke x sapa2 yg telah membaca buku karangan Ust Lotfi bertajuk Siasah Syariah.Takpe lepas ni bleh beli baca.Aku bukan nak cerita pasal Demokrasi didalam Islam kat posting aku ni,tujuan aku lebih kpd definasi jihad iaitu usaha2 dlm meninggikan lagi kalimah Allah dimuka buminya.

Aku nak tanya berapa lamakah masa yg akan diambil oleh Daulah utk sampai ke Malaysia??? sekurang2nya 5 tahun diperlukan utk Daulah sampai ke Malaysia.Persoalannya dalam masa 5 tahun tu adakah cukup kpd seseorang itu Berbaiah kpd Khilafah dan seterusnya terus berangan dgn Fb tanpa apa2 usaha malah membiarkan kezaliman berlaku ditempat mereka.Kerana pemimpin yg zalim ni x akan takut kpd angan2 kalian.


Adakah sahabat2 di Malaysia yg sanggup mengikut jejak langkah perintis Daulah Islamiah fi Iraq wal Syam yg awal yg sanggup berperang mengangkat senjata dlm keadaan serba kekurangan.Reality diMalaysia kita semua diikat oleh bermacam akta.kita x de langsung kepakaran mengendalikan senjata.Yang kita ada adalah skill memekak 24 jam dan berangan mengalahkan Mat Johnin

Persoalan yg cuba aku ketengahkan adalah,adakah selesai tanggung jawab kita di Malaysia dengan hanya dgn membaiah Daulah dan teruskan berangan dlm Fb.Sedangkan pemimpin zalim dgn rakusnya merampas hak rakyat sedangkan didalam Islam hak itu adalah tanggung jawab semua.contohnya yg dipertanggung jawabkan utk menguruskan hak2 rakyat tersebut adalah kpd perdana menteri.Tetapi siapakah yg mengangkat perdana menteri tersebut.Krn Nabi saw telah menerangkan didalam hadis bahawa pemimpin dan org yg mengangkat pemimpin kelak akan bertelagah dan menyalahkan diantara satu sama lain diakhirat kelak dan akhirnya kedua2nya ke neraka.Ini kerana rakyat tidak amanah dlm memilih pemimpin yg betul.
Benda2 dan perkara2 yg berlaku seluruh dunia sebenarnya benda yg sama shj yg terjadi.Pengalaman aku diSyam mungkin boleh dimanfaatkan

Bagi aku inilah hikmah dr Allah, aku diberi peluang melihat depan mata gelagat mujahidin2 disini.Antara pengalaman berharga aku disini adalah bertemu dgn bekas ahli dr Daulah Islamiah dan peluang bertemu dgn mereka sudah pasti tidak akan aku sia2kan begitu sahaja, krn aku ingin mengetahui apakah faktor2 yg menyebabkan mereka mengambil keputusan meninggalkan Daulah Islamiah.Kebanyakan dr mereka menyatakan tidak puas hati dgn pembahagian ghanimah lalu meninggalkan jemaah tersebut.

Persoalan yg timbul dr tindakan bekas ahli Daulah ini adalah adakah masalah mereka selesai???jawapannya tidak,dan mereka akhirnya terkapai keluar masuk khatibah2 kecil selepas keluar dr Jemaah besar.So apa sepatutnya mereka2 ini buat??? Pada pandangan aku mereka sepatut kekal didalam jemaah tersebut dan menyelesaikannya dr dalam.Ini kerana bila mereka keluar, mereka bukanlah lagi ahli.Akhirnya sekarang ini kita boleh lihat Daulah Islamiah melimpah dgn Harta Ghanimah dan ianya dibahagikan secara saksama.Cuba tanya balik kat mana perginya mereka2 dulu yg memisahkan diri dan mengriktik dr luar??? Jawapannya dapat hampas je lah...

Begitu juga apa yg aku perhatikan terjadi di Malaysia.Ramai org termasuk ahli2 didalam Pas yg tidak berpuas hati dgn apa yg terjadi skg ini terutamanya bila menyentuh pasal mujahidin, mereka keluar dan yg lebih parah yg tidak terlibat langsung dgn jemaah2 di Malaysia.So macam mana kita nak perbetulkan jemaah Pas sedangkan kita telah keluar atau x berada disana krn kita x de kuasa sebagai ahli dlm memperbetulkan pucuk kepimpinan.Dan hasilnya yg tinggal dlm Pas adalah parasit2 seperti Ust Nazmi Karim yg mampu mempengaruhi pucuk pimpinan sehinggakan turut terpengaruh memfitnah mujahidin.Pastinya mereka yg meninggalkan jemaah Pas itu mengetahui kebenaran dan mempunyai fakta,tetapi bila mereka keluar hasilnya sudah pasti tidak sama,berbanding kalau kita perbetulkan dr dalam.Sekurang2nya kita perbetulkan keadaan ditempat yg betul,berbeza dgn kita memekak di kedai kopi cyber iaitu Fb sahaja

Mana mungkin kita mengharapkan
semua jemaah bergabung dan bersetuju diantara satu sama lain.Kalau perkara tersebut berlaku jawapannya mungkin kita kena tunggu lagi 1000 tahun utk melihat kemunculan Al Mahdi.Kerana hanya Al Mahdi yg mampu melakukan perkara sedemikian

Situasi akhir zaman ni terlalu complicated.Semua jemaah sibuk menyalahkan diantara satu sama lain dan perkara tersebut adalah lumrah akhir zaman.Dan balik kpd definasi jihad diatas aku masih berpandangan sama,semua jemaah yg menepati syarat2 jemaah adalah berjihad dan semestinya tingkat jihad sesuatu jemaah itu berbeza apabila satu jemaah mendapat kuasa melalui perperangan dan satu lagi melalui suara umum(semestinya Quran dan Hadis menjadi rujukan dlm menentukan keputusan)

Realitynya rakyat Malaysia telah berjaya di perbodohkan oleh pemimpin yg memerintah mereka.Undang2 telah mengharamkan penggunaan senjata api, supaya yg berkuasa tidak tergugat, hasilnya adalah rakyat Malaysia yg penakut berjaya dilahirkan.Jgn cerita lawan pakai senjata, silap2 nak reload peluru pon x lepas lagi.

Kepada mereka2 yg berjihad Qital mengangkat senjata dinegara2 luar, adakah mereka mampu pulang ke Malaysia utk memulakan revolusi bersenjata??? Jawapannya tidak,so x payahlah kita membawa masyarakat berangan2 yg x sudah.Berpijaklah dibumi yg nyata.

Saranan aku berbaiahlah kpd Khilafah Islamiah dan teruskan bersama jemaah2 yg ada ditempat masing2 dlm usaha meninggikan lagi kalimah Allah.Bayangkan sejenak apa akan jadi kpd Malaysia apabila mereka terus ber Fb dan melupakan jemaah2 yg sibuk berusaha menegakkan Islam,hmmm hasilnya x payah tunggu lama dlm masa sebulan sahaja nasi lemak yg dulu sebungkus 50sen, sekarang RM 1.50 dan dlm masa sebulan bila semua org mengabaikan politik hasilnya Nasi Lemak tu akan berharga RM 5 sebungkus.Bayangkan Kelantan diperintah oleh Barisan National adakah korang rasa masjid2 dpt dipenuhi dgn activiti2 Islamic??? Silap2 bukan setalat masjid,habis semua sekolah agama n pondok2 pengajian Islam ditutup oleh mereka cos x de org nak lawan mereka.Kalau ada org ckp kata2 aku tu x berasas itu bermakna dia masih lagi belum berpijak dibumi yg nyata

Kalau rasa nak upgrade jihad, medan jihad sedang terbuka luas.Kalau rasa diri tu masih dibelenggu alasan maka ikutlah saranan aku diatas, sebab kalau korang maintain dgn pendirian semua jemaah yg ada diMalaysia salah hasilnya bukan korang je rasa, malah keluaga2 korang pon merasa akibatnya
Contoh perkara yg sama berlaku apabila Jabhah An Nusrah melepaskan baiah mereka kpd Daulah Islamiah.Persoalannya apakah relevan Jan melepaskan baiah tersebut dan berbiah kpd Al Qaeda sedangkan Al Qaeda x mampu membantu mereka jika mereka diserang, sedangkan Daulah Islamiah lah yg paling dekat dan mampu menolong mereka.Malah Daulah Islamiah lah yg menubuhkan Jan dan membiayai penubuhan Jan.So rumusannya mustahil korang tunggu arahan dr Daulah Islamiah utk bersama dgn jemaah2 yg lain sementara mereka belum sampai lagi ke tempat korang, betul x???

Ini kerana jika aku ditakdirkan kembali ke Malaysia dan jihad Qital masih lagi belum terjadi disana dan aku pulak x mampu melawan kemungkaran dgn senjata,aku yakin aku akan bersama Pas walaupun Pas semakin teruk.Kerana walau seteruk mana pun Pas, perlembagaannya tetap sama, malah jemaah2 lain di Malaysia tidak ada yg mempunyai perlembagaan seperti Pas.Kalau dah aku cuba pun aku x mampu mengubahnya,aku rasa aku berpuas hati dan mempunyai jawapan bila aku berdiri didepan Allah di Mahsyar kelak

Didalam logo Free Mason dlm USD 1 terdapat kata2 dr agent2 perintis kpd kemunculan Dajjal iaitu berbunyi Nourvo Ordo Seclorum.Pada am membawa maksud pemerintah dunia baru.Tetapi maksud sebenarnya bila diterjemahkan dr bahasa Latin adalah pemerintahan dunia baru secular.Apakah maksud secular???maksudnya adalah memisahkan agama dgn politik.Kata2 dr Sheikh Mustafa Sobri Mufti di zaman Turkey Uthmaniah adalah "memisahkan agama dgn politik adalah jalan paling senang utk seseorang itu jatuh kafir".Bila politik dipisahkan dr agama maka kita telah melupakan peranan kita sebagai khalifah dimuka bumi Allah,so betul ke jatuh kafir???sendiri jawab.So persoalan terakhir yg boleh dijadikan panduan adalah"ADAKAH AKU JUGA TERJEBAK DIDALAM FITNAH"

Keep away ummah from fitnah
Say no to fitnah
eat...pray...jihad...yaa shabab
Abu Aqil

Diambang kemunculan AlMahdi perpecahan akan semakin parah.Tetapi siapakah yg bersama Al Mahdi??? Semestinya balik kpd definasi jihad diatas dan mereka2 ini jauh dr fitnah In sya Allah.

Mujahidin Malaysia Akel Zainal

Tiada ulasan:

Catat Ulasan